Categorie: Onderzoek

  • Campagneresultaten interpreteren is vooral zoeken naar de balans tussen gevoel en bewijs [blog]
    Campagneresultaten interpreteren is vooral zoeken naar de balans tussen gevoel en bewijs [blog]

    door

    Leestijd: 4 minuten

  • The future is now: dit is hoe AI marketeers helpt [gastblog]
    The future is now: dit is hoe AI marketeers helpt [gastblog]

    door

    Leestijd: 4 minuten

  • One size does not fit all: omnichannel marketing in de farma [blog]
    One size does not fit all: omnichannel marketing in de farma [blog]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • Student, basisarts en young professional… Gen-Z op het podium bij Marketing in Farma LIVE! [event]
    Student, basisarts en young professional… Gen-Z op het podium bij Marketing in Farma LIVE! [event]

    door

    Leestijd: < 1 minute

  • Waarom doen HCP’s mee aan marktonderzoek vanuit de farma? Voor het geld natuurlijk! [opinie]
    Waarom doen HCP’s mee aan marktonderzoek vanuit de farma? Voor het geld natuurlijk! [opinie]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • “Integrale zorg als kans voor de farmaceutische industrie”. In gesprek met Wardell Amerika, neuroloog-in-opleiding [portret]
    “Integrale zorg als kans voor de farmaceutische industrie”. In gesprek met Wardell Amerika, neuroloog-in-opleiding [portret]

    door

    Leestijd: 5 minuten

  • “Patient empowerment kan naar een veel hoger niveau en onderzoek laat zien hoe” – in gesprek met onderzoeker Teuntje van Oss [portret]
    “Patient empowerment kan naar een veel hoger niveau en onderzoek laat zien hoe” – in gesprek met onderzoeker Teuntje van Oss [portret]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • De kop van 2023 is er af! Nu al inspiratie nodig? Hier zijn wat goede voornemens en tips van de redactie! [opinie]
    De kop van 2023 is er af! Nu al inspiratie nodig? Hier zijn wat goede voornemens en tips van de redactie! [opinie]

    door

    Leestijd: 6 minuten

  • “Patiëntenorganisaties stoffig? Hoezo?”- Marlies Mohr van Schildklier Organisatie Nederland [portret]
    “Patiëntenorganisaties stoffig? Hoezo?”- Marlies Mohr van Schildklier Organisatie Nederland [portret]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • Roger Legtenberg: “Patiënt engagement moet echt business as usual worden in elke fase van klinische ontwikkeling tot en met commercialisering.” [portret]
    Roger Legtenberg: “Patiënt engagement moet echt business as usual worden in elke fase van klinische ontwikkeling tot en met commercialisering.” [portret]

    door

    Leestijd: 6 minuten

  • De invloed van temperatuur op mediadruk… een mythe ontzenuwd [blog]
    De invloed van temperatuur op mediadruk… een mythe ontzenuwd [blog]

    door

    Leestijd: 4 minuten

  • Nascholingen… fysiek, hybride, online of? [blog]
    Nascholingen… fysiek, hybride, online of? [blog]

    door

    Leestijd: 4 minuten

  • 2021… een vruchtbaar jaar voor Platform Marketing in Farma [aanbevolen]
    2021… een vruchtbaar jaar voor Platform Marketing in Farma [aanbevolen]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Video inzetten op social media? Een overzicht van de mogelijkheden per platform [aanbevolen]
    Video inzetten op social media? Een overzicht van de mogelijkheden per platform [aanbevolen]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Marketing in Farma Digest – 14 december 2021 [aanbevolen]
    Marketing in Farma Digest – 14 december 2021 [aanbevolen]

    door

    Leestijd: < 1 minute

  • One size does not fit all: personalized marketing in de farma [blog]
    One size does not fit all: personalized marketing in de farma [blog]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • Marktonderzoek uitbesteden bij een bureau? Tien tips van Cornelie Abrahams van samhealth [checklist]
    Marktonderzoek uitbesteden bij een bureau? Tien tips van Cornelie Abrahams van samhealth [checklist]

    door

    Leestijd: 5 minuten

  • KNAW pleit voor landelijke coördinatie om de ontwikkeling van nieuwe medicijnen te verbeteren [impressie]
    KNAW pleit voor landelijke coördinatie om de ontwikkeling van nieuwe medicijnen te verbeteren [impressie]

    door

    Leestijd: 4 minuten

  • Nieuw! De Marketing in Farma Digest [aanbevolen]
    Nieuw! De Marketing in Farma Digest [aanbevolen]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • Zeg nou zelf! Een lezersonderzoek… dat wil toch iedereen? [aanbevolen]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Hoe denkt jouw baas over vaccins? Deel 1 van een tweeluik [dossier]
    Hoe denkt jouw baas over vaccins? Deel 1 van een tweeluik [dossier]

    door

    Leestijd: 7 minuten

  • Wat hebben leefstijlen, drijfveren en cultuurverschillen te maken met sales? In gesprek met Douwe Reitsma [portret]
    Wat hebben leefstijlen, drijfveren en cultuurverschillen te maken met sales? In gesprek met Douwe Reitsma [portret]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • Top 3 take aways van het mediabelevingsonderzoek 2020 [aanbevolen]
    Top 3 take aways van het mediabelevingsonderzoek 2020 [aanbevolen]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Beste sales-rep: graag videobellen, een telefoontje mag ook en anders maar even niet…[blog]
    Beste sales-rep: graag videobellen, een telefoontje mag ook en anders maar even niet…[blog]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Terugkijktip: Zembla over vervuilde geneesmiddelen [aanbevolen]
    Terugkijktip: Zembla over vervuilde geneesmiddelen [aanbevolen]

    door

    Leestijd: < 1 minute

  • Online of offline: that’s the question… [stelling]
    Online of offline: that’s the question… [stelling]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Klinisch onderzoek in tijden van Covid-19… gaat ‘alles op het virus’ ten koste van de lopende agenda? [blog]
    Klinisch onderzoek in tijden van Covid-19… gaat ‘alles op het virus’ ten koste van de lopende agenda? [blog]

    door

    Leestijd: 4 minuten

  • HCP’s benaderen in coronatijd? Kan prima, maar gooi het over de onderzoekende boeg! [blog]
    HCP’s benaderen in coronatijd? Kan prima, maar gooi het over de onderzoekende boeg! [blog]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Medicijn in de maak… waar gebeurt wat? [aanbevolen]
    Medicijn in de maak… waar gebeurt wat? [aanbevolen]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • “Farmaceuten storten zich alleen op de ontwikkeling van geneesmiddelen als er een gezond verdienmodel aan ten grondslag ligt” [portret]
    “Farmaceuten storten zich alleen op de ontwikkeling van geneesmiddelen als er een gezond verdienmodel aan ten grondslag ligt” [portret]

    door

    Leestijd: 4 minuten

  • Op zoek naar een andere functie? Moet lukken… [opinie]
    Op zoek naar een andere functie? Moet lukken… [opinie]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Over trends, job-hopping en salaris-indicaties… wat doe jij over 12 maanden? [blog]
    Over trends, job-hopping en salaris-indicaties… wat doe jij over 12 maanden? [blog]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Begrijpen we wel écht wat de patiënt beweegt? [stelling]
    Begrijpen we wel écht wat de patiënt beweegt? [stelling]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Transparantie in de zorg… hoe gaat het daar eigenlijk mee? [impressie]
    Transparantie in de zorg… hoe gaat het daar eigenlijk mee? [impressie]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • Nieuwe inzichten over VBHC [portret]
    Nieuwe inzichten over VBHC [portret]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • Deel 2: Everything helps, said Wang-Ching-Lee… while he… [dossier]
    Deel 2: Everything helps, said Wang-Ching-Lee… while he… [dossier]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • Dit is een long-read. Dat schijn je er tegenwoordig bij te moeten zeggen omdat lezers daar geen trek (meer) in hebben. Dus… [dossier]
    Dit is een long-read. Dat schijn je er tegenwoordig bij te moeten zeggen omdat lezers daar geen trek (meer) in hebben. Dus… [dossier]

    door

    Leestijd: 3 minuten

  • Virtuele longzorg … stipje aan de horizon dat snel dichterbij komt [impressie]
    Virtuele longzorg … stipje aan de horizon dat snel dichterbij komt [impressie]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • 7 inzichten bij inzet LinkedIn in Pharma [blog]
    7 inzichten bij inzet LinkedIn in Pharma [blog]

    door

    Leestijd: 6 minuten

  • Productpositionering is een hoofdzaak [blog]
    Productpositionering is een hoofdzaak [blog]

    door

    Leestijd: 2 minuten

  • De corporate website van farmaceuten…. Don’t touch(point)? [blog]
    De corporate website van farmaceuten…. Don’t touch(point)? [blog]

    door

    Leestijd: 3 minuten