Zeg nou zelf! Een lezersonderzoek… dat wil toch iedereen? [aanbevolen]

door

Al sinds de conceptie ben ik bij dit platform betrokken. Het telefoontje van Arlan van der Velden kwam volgens mij ergens in mei 2017. “Ik ben een online portal aan het opzetten waar farmaprofessionals inspiratie en kennis kunnen vinden aan de hand van artikelen, onderzoek, evenementen, links etc etc. Ik wil een redactieteam samenstellen dat zorgt voor een continue stroom aan kwalitatieve artikelen. En ik dacht aan jou voor de content op het gebied van multichanneling, digital enzo. Heb je zin om mee te doen?”  Nou, dat had ik. En dat doe ik dus nog steeds…

Het kindje zag in september dat jaar het levenslicht, peuterde door in 2018, kleuterde verder in 2019 en kreeg in december van dat jaar een nieuwe outfit. Er werd goed voor t kindje gezorgd, niet alleen door een stevig redactieteam maar ook door de intussen opgerichte adviesraad van doorgewinterde vakbroeders en -zusters. Het kindje wordt gepamperd, gekoesterd en krijgt menig aai over de bol. En daar gedijt ze goed bij. Oh ja, en het kreeg natuurlijk alle denkbare vaccinaties 🙂

En nu? Ach, de tienerjaren zijn aangebroken denk ik. Het platform geniet een bepaalde reputatie en dat is goed. Het kind is ook wel eens lastig en dat hoort er bij. De mensen om haar heen komen en gaan en zij die komen geven nieuw elan en stellen, terecht, kritische vragen. Zoals onlangs nog bij een redactievergadering. “Hoe weten we eigenlijk zo zeker dat onze doelgroep zit te wachten op de content die we ze aanreiken?” vroeg een redacteur. “Moeten we ze dat niet gewoon eens vragen?” voegde ze toe.

Lekker dan. Bless her. Groot gelijk natuurlijk. Dus vandaar: het 1e lezersonderzoek van Marketing in Farma is een feit. Samen met de mensen van Samhealth ontwikkeld, waarvoor dank. We willen van alles weten en hebben onszelf moeten bedwingen om niet 138 vragen te stellen waar je 42 minuten voor nodig hebt. Nee, deze eerste keer gaat het over de basics en we doen er gewoon nog 1 over 9 maanden ofzo. We willen eerst maar eens van je horen hoe je van dit platform hebt gehoord, hoe vaak je hier komt en waarvoor dan wel, of ons ook op LinkedIn gebruikt, welke onderwerpen je belangrijk vindt en wat er ontbreekt. En dus ook je tips over onderwerpen en functionaliteiten. Want dan kunnen daarnaar handelen. Onderwerpen aansnijden die onderbelicht zijn gebleven. Functionaliteiten bouwen die nuttig zijn. Evenementen optuigen die inspireren. Etcetera etcetera…

Dus… heb je even 8 minuten voor ons? En dus eigenlijk ook voor jezelf? Klik dan gewoon even hier voor de vragenlijst. Dank je wel.



* verplicht veld

Pluripharm | Project Manager

Om de groeiambities en de (internationale) projecten van ons bedrijf verder vorm te geven zijn wij op zoek naar een resultaatgerichte collega, die met zijn…

GSK | Brand manager

We are ViiV Healthcare – the only pharmaceutical company focused on solely on HIV therapeutic area. Our mission is to leave no patient behind and…

Novartis | Customer Engagement Manager Dermatology

As Customer Engagement Manager, you will be responsible for key account management aligned with Priority Squad targets including managing specific account(s)/relationships. You will also manage…