Gaat LinkedIn traditionele advertentievormen overtreffen? [blog]

Is dat werkelijk zo, hoor ik je denken. Overtreft LinkedIn de traditionele advertentievormen? Misschien nog niet op alle vlakken, maar LinkedIn is vast en zeker een belangrijk onderdeel van je multi-channel strategie geworden om de online reputatie van je organisatie te vergroten.

Linkedin groeit maar door. Iedere professional is tegenwoordig aanwezig op LinkedIn, ook jouw doelgroep van zorgprofessionals als specialisten, huisartsen of verpleegkundig specialisten. Met een kort berichtje kun je jouw doelgroep dus al gericht bereiken. Een LinkedIn bedrijfspagina is daarbij essentieel.

De kracht van LinkedIn is dat je je reputatie en bedrijfsprofiel kunt opbouwen en je nieuws, activiteiten en events persoonlijk, snel en effectief onder de aandacht kan brengen. Denk bijvoorbeeld aan projecten of de nascholingen die je momenteel aan het organiseren bent en waar geen product in gepromoot wordt.

Voor dit soort initiatieven kun je gemakkelijk een showcase pagina ontwikkelen. Een showcase pagina is een aparte pagina binnen je bedrijfspagina, zonder enige extra kosten.

Waarom en hoe kun je een showcase pagina inzetten?

  1. Je kunt elke dienst, project of event apart profileren.
  2. Je kunt gerelateerde updates voor je dienst, project of event plaatsen.
  3. Een showcase pagina is apart te volgen. Je hoeft niet perse een bedrijfspagina te volgen.
  4. Je kunt doelgericht informatie over je showcase pagina delen via gesponsorde berichten aan jouw doelgroep. De kosten van gesponsorde berichten houd je zelf in de hand door het vaststellen van budgetten.

Hierna staan twee voorbeelden van showcase pagina’s beschreven. En zo zijn er natuurlijk meer. We zijn benieuwd naar jouw LinkedIn ervaringen met het promoten van jouw projecten, events, e.d. door een showcase pagina. Onderaan dit artikel kun je reageren. En natuurlijk in de Marketing in Farma Groep en Company Page op Linkedin zelf…

1. De ADHDgame

Dit is een showcase pagina voor een serious game voor huisartsen. De pagina bevat informatie over de leerdoelen van de game en waar de game gedownload kan worden. Net als bij een bedrijfspagina zijn de statistieken, volgers en meldingen inzichtelijk.

Door gesponsorde posts is de game onder de aandacht gebracht van huisartsen.

2. Masterclass webinar Aortic Stenosis

Dit is een showcase waarin een webinar over aortaklepstenose voor cardiologen centraal staat. Naast de promotie van het webinar richting cardiologen in Europa, is er bij deze showcase pagina een event aangemaakt, waardoor de doelgroep zich direct kon aanmelden. Let bij het aanmaken van een event op dat je de juiste time zone aangeeft, zeker wanneer het een internationaal event is. Gerichte sponsored posts zijn ingezet per Europees land. Verrassend genoeg was de click through rate van de posts twee tot driemaal hoger dan van de traditionele banners op internationale cardiologie media. Daarnaast is het kosten-effectiever om LinkedIn in te zetten, met name via netwerken van ambassadeurs en sprekers.

Heb je interesse in meer Linkedin tips? Lees dan hier meer over de Secret Sauce die LinkedIn zelf toepast in haar marketing campagnes.

Adrienne den Hollander is consultant bij Public Eyes


* verplicht veld

Pluripharm | Project Manager

Om de groeiambities en de (internationale) projecten van ons bedrijf verder vorm te geven zijn wij op zoek naar een resultaatgerichte collega, die met zijn…

GSK | Brand manager

We are ViiV Healthcare – the only pharmaceutical company focused on solely on HIV therapeutic area. Our mission is to leave no patient behind and…

Novartis | Customer Engagement Manager Dermatology

As Customer Engagement Manager, you will be responsible for key account management aligned with Priority Squad targets including managing specific account(s)/relationships. You will also manage…