NIMA | Mastercourse Contentmarketing

door

Leestijd: 2 minuten

Startdatum: 5 september 2024
Einddatum: 26 september 2024
Gehele dag evenement
Locatie: Diemen
Event

5, 12 en 26 september 2024

Dag 1 : 5 september
De eerste dag staat in het teken van het leggen van de basis voor een goede digitale (content)marketing strategie, de customer journey en doelstellingen.
Inzicht in contentmarketing. Vragen die worden beantwoord zijn: Hoe staat het met jouw contentstrategie op dit moment? Hoe creëer je unieke en relevante content? Hoe krijg je inzicht in het herkennen van kwaliteit van content?
Customer Journey Mapping, waarbij we een relatie leggen tussen klantreis en contentmarketing doelstellingen.

We gaan de basis leggen voor goede digitale (content)marketing op basis van veranderend klantgedrag. We geven inzicht in hoe je contentmarketing goed kunt meten en brengen je van customer journey naar customer experience.

Dag 2 : 12 september
De tweede dag ontwikkel je een contentstrategie op basis van jouw Buyer Persona. Je krijgt inzicht in instrumenten die helpen met het ontwikkelen van je contentstrategie en we gaan diep in op Storytelling. Nadat je een contentstrategie hebt ontwikkeld, werk je aan je contentarchitectuur en je kernboodschap.
Ontwikkelen van een Buyer Persona, het uitgangspunt voor het maken van je content.
Ontwikkel zelf een contentstrategie door inzicht in tactische instrumenten.
Een plan van aanpak voor engaging storytelling.

Dag 3 : 26 september
Tijdens deze laatste dag gaan we je contentmarketing activiteiten organiseren en je content toolbox vullen. Welke organisatorische consequenties zijn er en hoe pak je dat aan? Als afsluiter krijg je de tips & tricks mee die in de rugzak van een succesvolle content marketeer thuishoren.
Redactionele hulpmiddelen voor contentcreatie. Deze stellen je in staat beter te plannen en meer structuur in je werk aan te brengen.
Hoe kun je succesvol een contentmarketing activiteit opzetten, waarbij je rekening houdt met je budget en de capaciteit van je organisatie?
Hoe stimuleer je dat anderen in je bedrijf ook content maken?
Je krijgt slimme distributiemethoden en middelen aangereikt. Hiermee ontwikkel je een distributiestrategie waarmee het contentbereik én de levensduur van je content worden vergroot.
Praktische hulpmiddelen. Websites en apps die je ondersteunen in het uitvoeren van je contentstrategie.
Growthhack je contentmarketing. Een overzicht van advanced tools die jouw content succesvoller maken.

Wat levert deze NIMA Mastercourse je op?
Voor jouw werk wil je content marketing leren inzetten of je wilt meer structuur geven aan jouw communicatie- en content marketingactiviteiten. Je bent online marketeer, tekstschrijver, ondernemer, web redacteur, accountmanager bij een bureau, communicatie-adviseur of marketingmanager.
AANTAL PE-PUNTEN?
13 PE-punten



* verplicht veld

Novartis | Customer Engagement Manager Dermatology

As Customer Engagement Manager, you will be responsible for key account management aligned with Priority Squad targets including managing specific account(s)/relationships. You will also manage…

Galderma | Brand Manager Prescription

Galderma Benelux is looking for a Brand Manager to join our Prescription team in Breda. The role is hybrid and gives you the flexibility to…

GSK | Communication Lead

The Communication Lead is accountable for external and internal communications. The role establishes and maintains a constructive collaboration between GSK and media stakeholders in order to enhance…