“Can behavioural science save lives” [impressie]

door

Live from Cannes Lions Health 2018
De kunst van het oud worden

Onze gezondheid. Een kostbaar goed waar we zuinig mee moeten omgaan. In de gezondheidszorg kan succes of falen het verschil betekenen tussen leven of dood. Paul Chadwick ( Dr Chadwick is Senior Teaching Fellow at the UCL Centre for Behaviour Change) geeft inzicht in de invloed van sociale gedragsfactoren op vroegtijdig overlijden, een eye opener. In meer dan 55% van de gevallen (in de VS) is de doodsoorzaak terug te leiden naar gedrag, dus andere factoren zoals erfelijkheid of toegang tot de zorg spelen een veel minder belangrijke rol.

Dus door juist gedrag te veranderen kunnen er levens gered worden. Dat kan niet alleen met een creativiteit worden opgelost. Maar stel dat het mogelijk is om een campagne te ontwikkelen waar creativiteit en een wetenschappelijke benadering hand in hand gaan. Een campagne waarin gedragsveranderingen centraal staan. Hier zien wij een belangrijke rol voor marketing en communicatie in de farma.


Schroeder SA., Prev Med 2016

 

Yvonne Massar
Marketing your message!
Public Eyes Healthcare Communications
yvonne@publiceyes.nl



* verplicht veld

Pluripharm | Project Manager

Om de groeiambities en de (internationale) projecten van ons bedrijf verder vorm te geven zijn wij op zoek naar een resultaatgerichte collega, die met zijn…

GSK | Brand manager

We are ViiV Healthcare – the only pharmaceutical company focused on solely on HIV therapeutic area. Our mission is to leave no patient behind and…

Novartis | Customer Engagement Manager Dermatology

As Customer Engagement Manager, you will be responsible for key account management aligned with Priority Squad targets including managing specific account(s)/relationships. You will also manage…